Detaylı/Hızlı Arama
Giriş Sayfası Yap / Sık Kullanılanlara Ekle
 
Ana Sayfa
 
 
 
 
 
 
Sağlık Ansiklopedisi
 
 
 
 
 
Soru & Cevap Arşivi
 
 
 
 
 
Doktorumuza Sorun
 
 
 
 
 
Tıbbi Dosyalar
 
 
 
 
 
Hesaplayıcılar
 
 
 
 
 
Hastaneler
 
 
 
 
 
 
Nöbetçi Eczane
 
 
 
 
 
 
Kan Merkezleri
 
 
 
 
 
 
Site İçi Arama
 
 
 
 
 
 
İletişim
 
 
 
 
 
 


---------------
 
HEKİMONLİNE-XML



XML servisi için Lütfen Tıklayın


Roaccutane

İlacı 5 aydır kullanıyorum,bende de bilindik etkiler yaptı dudak kuruması
saç dökülmesi gibi.Siyah noktalarım azaltı fakat sivilcelerim ve izleri hala
duruyor çok az azalma oldu.Kilom 50 ilacın dozu 10-20. Sizce bu yeterli mi
yoksa artırılmalı mı. Ve ilaç için son tedavi ayındayım 1 ay içinde dozu
artırılınca etki gösterir mi.Şimdiden teşekkürler.


Sayın hekimonline.com kullanıcısı;

Öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum; Akne tedavisinde oral İsotretinoin kullanımı etkili bir tedavi olmakla birlikte doz ayarlaması hastanın kilosu ve olası çıkabilecek yan etkiler göz önüne alınarak hekim tarafından düzenlenir.

Bununla birlikte tedavide en iyi yanıtı almak ve tedavi sonrası nüksü en aza indirmek için total dozun tamamlanmasında fayda vardır (120 mg x kilo). Şu an kullandığınız dozda yaklaşık 2 aylık kullanım daha gerekmektedir (toplam 7 ay).Yaz döneminde sık gördüğümüz yan etkilere ilave olarak fotosensitivite (ışık hassasiyeti) durumu da göz önünde bulundurulduğunda aldığınız doz uygun gözükmektedir.

Bu dönemde doz artırmaktan ziyade, gelecek aydan itibaren mevcut aknelerinizin durumu değerlendirilip belirttiğiniz gibi halen iyileşmede yetersizlik doktorunuz tarafından da teyit edilirse doz artıralarak tedavi süresi klinik yanıta göre 1-2 ay uzatılabilir. Sağlıklı ve güzel günler dilerim, Saygılarımla.

Uzm.Dr.Emre TAMBAY
Dermatoloji Uzmanı



 
| Bu hafta 8 kez okundu
| Arkadaşına Gönder | Sayfayı Yazdır | <<< Geri Dön
 

BÖLÜMLER Doktora Sor | Sağlık Ansiklopedisi | Soru-Cevap Arşivi | Downloads | Site içi Arama | Ana Sayfa